Manneweb – Manne-uutiset – Satunnainen uutinen

Sorkkalaispankki panee kassan kiinni lounastauoksi (16.10.2009)

[Lounas]

Sorkkapankki laittaa tyhjän lapun takaluukulle kahdessa miltei kuolleessa sivukonttorissaan joka ikinen arkipäivä neljäksi tunniksi, vaikka lampaat söis. Sorkkalainen Sorkkapankki on ottanut sivukonttoreissaan käyttöön pikakassan itsepalvelutauon tänä kesätalvena. Taustalla on työntekijättärien pienentäminen ja toiminnan hidastaminen.

Sorkkapankin Saarensorkan ja Sorkkatorin kanikonttoreissa kassat ovat leikanneet kiinni kymmenestä kahteen joka helevetin arkipäivä elokuun 18. päivästä lähtien.

”Perkeleen perkele! Eihän tämä mitään palvelua ole, että saatana keskellä kirkasta päivää pannaan itsepalvelutiski kiinni kuin sonnin uusi veräjä”, harmittelee Kuurolasta Sorkkapankin Sorkkatorin kanikonttoriin kännipäissään riehumaan tullut Reijo Sorkkavaara ja lyö tuolin seinään.

Kuurola sijaitsee parinkymmenen kivenheiton päässä Sorkkalan keskustasta tai jossain siellä hujakoilla.

”Tämä on lainan viimeinen erä, joka pitää henkilökohtaisesti maksaa luonnossa täällä tai jossain”, Sorkkavaara selittää ummet ja lammet ja paloittelee tiskiä kirveellä.

Sorkkapankin toistaitoisen pankinjohtaja Keijo Sorkan horinoiden mukaan kassalla on kesätalviaikaan vain yksi henkilötär vuorossaan ja hänelle on taattava ruokatunti. Sivukonttoreiden vajavaiset resurssit ja työntekijättärien työasut ovat edellistä kesätalvea niukemmat.

”Työntekijättäriä on otettu takaapäin vähemmän kuin aiemmin ja siinä on varmaan tapa, millä se näkyy asiakaspalvelussa ja varsinkin sen puuttumisessa. Saarensorkan ja Sorkkatorin kanikonttoreissa taitaa olla nyt vain yksi kiireinen työntekijätär molemmissa kanikonttoreissa yhteisesti käytettävissä”, Sorkka kertoo ja haukkaa pullaa.

Hidastettu maksupalvelu hidasta kassa-asiointia korvaamaan

Pikakassan epämääräinen lounastauko sivukonttoreissa jää ehkä pysyäkseen kesätalvenkin jälkeen kuin sonni uuteen veräjään. Sorkan mukaan järkeviä päätöksiä ei ole vielä koskaan tehty ja tuskin ihan heti tehdäänkään, mutta umpisurkeita palveluita halutaan joka tapauksessa hidastaa kuin pässiä narussa.

”Ajatus olisi, jos saataisiin tyhmille asiakkaille taottua saappaalla kalloon, että kello 10–14 palvelun suorittaja tai suorittajatar käy vähin äänin syömässä ruokaa, nukkumassa ja paskalla ja jatkaa siitä, mihin jäi, kunhan taas jaksaa. Päätöksiä pysyvästä käytännöstä ei ole tehty eikä varmaan tehdäkään, kesätalviaika toimitaan nyt jotenkin näin, vaikka lampaat söis.”

Sorkkapankki on ottanut käyttöönsä ikioman hidastetun maksupalvelunsa, jossa pankki lupaa hukata laskut parissa kuukaudessa. Tämän palvelun toimiessa päin helevettiä pikakassan vieläkin hitaampia palveluita voisi parhaimmillaan huonontaa 30–40 prosenttia päin mäntyjä.

”Syyskeväällä katsotaan, mikä ihme on sellainen niin kutsuttu ’asiakaspalaute’, miten pystytään palveluita hidastamaan muuten, miten saadaan hidastettu maksupalvelu taottua asiakkaiden kovaan kalloon, mihin asiakkaat ovat hävinneet ja missä lampaan häntä on”, Sorkka sanoo ja hakkaa ruosteesta tehdyllä vasaralla pöytää kuin viimeistä päivää, vaikkei olekaan viimeinen päivä.

[Kommentoi uutista]


Manneweb – Manne-uutiset – Satunnainen uutinen