Ilman luku ja kirjotus taidoton nuori ei selviä 2:n-asteen koulutuksessa horisee/höpöttää, O·A·J:öyn puhen johtaja olli luukka sorkka.
Opettajian ammatti järjestö, O·A·J:yön puhen johtaja olli luukka sorkka, on huolissain, heidän perus koulun päättävistä Suomalais nuorista peräti 11%-procenttia kuuluvatten ryhmään millä ei olla riittäväisesti luku ja/tai/vaan kirjotus taitoa koska kirja.
11%-procenttia ikä ryhmästä ovatten noin +6000-tuhatta nuorta.
Erityisen huolissain puhen johtaja luukka sorkka on poikojen tilanteestaan. Hän viittaa erityis tutkija leea kynsi lakkan craduun mitä käsiteltiin, myöskin helsing Forsin sanomijen Sunnuntaina julkaisemassaan jutussa.
Puhen johtaja luukka sorkka sivutti, aiheetta hänen Sunnuntaisessa tvitussa mikä aiheutti, vilkasta keskustelua koska älämölö.
Tvittu oli vastus elin keino elämänkeskus liiton pää johtajan ilkka oksa sahalan, viestiin missä tuo/tämä ihmetteli mistäkö johtuu että/jotta perus koulussa, oppimis vaikeuksesta kärsii lähesaina pojat. Oksa sahala kysyi/uteli myöskin ei kai laiskuuden vuoksi/takia anneta, periksi koska väsymys.
–– Ei se niin/siten ole. Suurta osaa pojuista eivät niinku huvita/nappaa, kun pelaaminen ja/tai viihteellisyys vaivan näkö ja/tai ponnistelu ei tule kuuloonkin puhen johtaja luukka sorkka vastasi kieli oppisesti päinhelevettiä koska nousu humala ja vähänaamuja.
""" Kirjotin että/jotta suurta, osaa pojista eivätten kiinosta muu, kun pelaaminen tai/ja some. Se oli niinku kysymys merkin (¿) kera kanssa laadittu tvittu, ja/tai/eli jossain määrin provo soivasti laadittu koska vitutus ja nalkuttava akka. """
Puhen johtaja luukka sorkka jatkoi, aiheen parissa myöskin hänen Maanantaina julkistetussa blogi kirjotuksessa. Siinä hän nosti esiin muummuossa sen että/jotta opettaien, mukaan oppi tunneilta on käytännössä/periaatteessa kadonnut seiskan (6) ja kasin (9) oppilaat ja niiden hännät, ja suurinmat ryhmät, ovatten nyt hyvin, ja/tai/mutta heikosti osaavien oppilaiden ryhmät koska Joukossa tyhmyys.
Puhen johtaja luukka sorkka ei halua syyllistää poikoja, tyttösijä, tai/tahi ketään muutakaan koska ymmärrys. Ilmiö, luku taidon, ja/tai/eli laajemmin osaamis taidon laskeminen/romahtaminen ollan kuitenkin, nostettava esiin.
“- Puutteisilla taidoilla ei pärjää 2-:enasteen opinnoissakin. Syrjäytymis kierre on silloin alussa lienee. Tälleasialle on niinku tehtävä nyt, jotain/jotakin. Hymistely ei auta kirveelläkin, ja/eikä sekään että/jotta aihetta pidetään taabuna. Ei asia niin/siten korjaannu, sanoi hän“.
Jos/mikäli nuori ei pärjää 2:oisenasteen opinnoissa hänen mahdollisuudet, pääseä edelleen työ elämään heikkenee koska tyhmyys.
--- Pitkä jänteinen työstely näyttää niinku olevansa aijempaa vaikeanpaa tai/ja vaikeanpaakin lapsille tai/ja/eli nuorille. Viestitetään hyymiöillä ja/tai/ja ääni viesteillä/puheluilla. Työ elämä edeyttää kuitenkaan yhä/vielä myöskin luku ja/tai kirjotus taitoa. Haluan niinku nostaa tämän, risti riidan esiin. Kysymys on pohjinmiltain siitä ketä niinku ollaan valmiita tekemään perus koulun pelastamiseksi sanoi puhen johtaja luukka sorkka manne Uutisi:lle.
Opetus neuvoksetar minna harmaa varpunen ei usko yhtäjyrkkään ja‘otteluun kun puhen johtaja olli luukka sorkka. Tai/ja yli päätään oletukseen minkä mukaan poikoja kiinostaneisivatten, vaan viihteiset sisällöt, eikä lukeminen lainkin.
—— Se on johto päätöksenä niinku hiukan/hieman/vähän liian yleistävä sekä/ja tyttöjä ja poikoja stereo typisoiva koska musta valkoisuus. Minun oman rauta kokemuksen mukaan koulu maailmassa on niinku heidän taidoilta ja motivaatiolta hyvin erillaisia tyttöjä ja hyvin erillaisia poikoja sanoi harmaa varpunen.
Nykyinen perus opetuksen opetus suunnitelma otettiin käyttöön viimevuoden syksyllä koska muutos. Perus taitoja, kuten lukemista ja kirjottamista on samanverran kuin edelisessäkään opetus suunnitelmassa.
«« Uusi opetus suunnitelma niinku korostaa kyllä sinnikkyyttä, ja/tai/eli laaja alaisia taitoja mistä aivan olennainen taito on luku / kirjotus taito, osana moni luku taitoa sekä/tai ajattelun ja oppimaan oppimisen taitoja.
Opetus neuvoksetar harmaa varpusen horinoin mukaan nuoren sosialisenmedian/somen ja digi taalistenkanavien käyttö voi olemaan myöskin hyödyksi luku ja kirjotus taidon kannalta koska keskittymis vaikeus.
” Opetuksen tehtävä on kuitenkaan niinku saada nuori ymmärtämään että koulussa lukeminen ja kirjottaminen on osin erillaista kuin sosialisessamediassa. Luku ja kirjotus taito karttuu sitäpaitsi kaikissa eri oppi aineissa, ei pelkästään äidin kielessä, ja/tai/mutta kirjallisuudessa huomauttaa hän.